A gyermek az aktuálisan mozgósítható képességeivel rövidebb idejű, alacsonyabb minőségű teljesítményre / kooperációra képes, mint kortársai .Jellemzőek lehetnek az iskolai kudarcok, a kapcsolati, önértékelési problémák. CÉLIRÁNYOS VIZSGÁLAT ÉS TERÁPIA NÉLKÜL RÖGZÜL AZ A SZINT, AHOL A TÜNETEK ELŐSZÖR JELENTKEZTEK, S MEGFIGYELHETŐ BIZONYOS, AZ ÉRETT MŰKÖDÉST MEGAKADÁLYOZÓ TÜNETEK TARTÓS FENNMARADÁSA IS.
Az Állapot és Mozgásvizsgálat a deficites működés kiváltó okait tárja fel. Azokat a motoros képességeket méri, melyek a sikeres iskolai beváláshoz alapvetően fontosak.
Megbízhatóan jelzi a primitív reflexprofil fennmaradását, a kéreg alatti tónusszabályzás problémáit, a figyelem, a mintamásolás, a szerialitási készség (sorrendiség, egymásutániság felismerése), a testvázlat, elemi térbeli tájékozódás, a lateralitás, a taktilis érzékelés és a ritmusvisszaadás hiányosságait.
Komplex mozgásszervi állapotfelmérés: A teljes váz és mozgatórendszer státuszának meghatározása, illetve az esetleges elváltozások, hiányosságok feltárása. Mivel történik mindez? Speciális tesztekkel, mozgássztereotípiák vizsgálatával, izmok erő- és nyújthatósági vizsgálatával.
Tanulási képességek felmérése, részképességek vizsgálata: A gyógypedagógiai vizsgálat célja, hogy feltérképezze az adott gyermek képesség profilját, amely magába foglalja a fő képességterületeket (kognitív, szociális, kommunikációs, motoros, orientációs, kreatív) és a részképességterületeket (pl. észlelés, figyelem, emlékezet, gondolkodás, beszédmotorika, finommotorika, testséma, idő-és térbeli tájékozódás). A végeredmény alapján elmondható, hogy az adott gyermeknek vannak-e és, ha igen, mely területeken jelennek meg a nehézségei és ahhoz milyen fejlesztésre van szüksége.