GYÓGYPEDAGÓGIA
Tanulási képességek felmérése, részképességek vizsgálata: A gyógypedagógiai vizsgálat célja, hogy feltérképezze az adott gyermek képesség profilját, amely magába foglalja a fő képességterületeket (kognitív, szociális, kommunikációs, motoros, orientációs, kreatív) és a részképességterületeket (pl. észlelés, figyelem, emlékezet, gondolkodás, beszédmotorika, finommotorika, testséma, idő-és térbeli tájékozódás). A végeredmény alapján elmondható, hogy az adott gyermeknek vannak-e és, ha igen, mely területeken jelennek meg a nehézségei és ahhoz milyen fejlesztésre van szüksége.
Tanulási zavar (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia) veszélyeztetettség szűrése: Tanulási zavarról akkor beszélünk, ha az intelligenciaszint alapján az elvárhatónál alacsonyabban tanulási teljesítményt tapasztalunk a gyermeknél, melynek oka gyakran egy neurológiai deficit és sajátos kognitív tünet együttessel jár. A gyógypedagógiai vizsgálat célja ez esetben ezen tünet együttesek feltárása, vizsgálata, mely alapján megállapítható, hogy a gyermeknél fennáll a tanulási zavar veszélyeztetettsége, vagy sem. Amennyiben igen, akkor javasolt a gyermeknek egy terápia.