GYÓGYPEDAGÓGIA
Kognitív terápia- képesség és részképességterületek fejlesztése: A Kognitív terápia során főként a kognitív képesség-és részképességterületek (vizuális és auditív észlelés, intermodális integráció, emlékezet: vizuális és auditív sorrendemlékezet, munkamemória, figyelem-koncentráció, gondolkodás) fejlesztésére helyezzük a hangsúlyt.
Iskolára való felkészítés: Az iskolára való felkészítés során a gyermekek összes olyan képességének (kognitív, motoros-finommotors, orientációs, kreatív, szociális, kommunikációs) a megerősítése a cél, amelyekre szüksége lesz az iskolai tanulmányai során.
Diszlexia/diszgráfia/diszkalkulia terápia: Az írás, olvasás és számolás rendkívül összetett folyamat, mely sokféle és különböző képesség, készség megléte és együttműködése során tud működni. Ezek közül bármely képesség fejletlensége létrehozhatja a gyerek teljesítményének és ez által tanulásának a zavarát. Annál a gyermeknél, akinél ez a zavar fennáll, szüksége lesz egy terápiára, amely során a képességek fejlődése mellett megtanulja azokat a stratégiákat, amelyek során képessé válik az iskolai kihívások teljesítésére.
Diszlexia prevenció: A prevenció megelőzést jelent. A gyermek részképesség zavarának korai felismerésével és a terápia megkezdésével megelőzhető, és csökkenthető a diszlexia kialakulásának esélye, és így elkerülhető lesz, hogy később ne jelenjen meg a gyermek életében az olvasási nehézség.
Tanulásmódszertan: Ez a tevékenység arra épül, hogy a gyerekek számára azokat a tanulási módszereket megtanítsa, amelyek bármely tantárgy eredményes tanulásához felhasználhatók, és a tanulók további tanulmányainak sikeres teljesítéséhez is biztos alapot adjon. A tanulásmódszertan ezen felül a tanulási részképességek, készségek, attitűdök fejlesztéséhez is teret biztosít.
Gyógypedagógiai tanácsadás: Egyéni konzultáció keretében a szülőknek lehetőségük van gyermekükről és a velük kapcsolatos nehézségekről beszélgetni, illetve tanácsot kérni az otthoni fejlesztéssel és gyakorlással kapcsolatban.