Az Egyéni Tervezett SzenzoMotoros Tréning (TSMT-I) egy személyre szabott, okokat megszüntető, mozgásterápiás fejlesztő program.
A terápia a vizsgálatban résztvevő gyermek aktuális tudásszintjét, teljesítményét és terhelhetőségét veszi alapul. Az előre megtervezett feladatsor olyan ingerbevitel, amely meghatározott ismétlésszámmal történik, az edzéselmélet szabályainak betartása mellett.
A TSMT terápia feladatsora a nagy és finommozgások fejlesztése során érleli, struktúrálja tovább az idegrendszert. A foglalkozás menete kötött, feladatsorokba rendezett, a gyermek fejlődésének megfelelően fokozatosan nehezedik. A terápiában kiemelt szerepet kap az elemi mozgásformák – kúszás, mászás – újraélése / újraindítása, a csecsemőkori primitív reflexek leépítése, mellyel megalapozzuk a magasabb rendű mozgásformák kialakulását, rendeződését.
A mozgásos feladatok segítik az érzékelés, észlelés fejlődését, a testvázlat, a térbeli tájékozódás, a lateralitás, a dominancia beérését. A feladatsorok javítják a gyermek koncentrációs képességét, megalapozzák és segítik a szerialitás, a ritmusérzék és a motoros kreativitás fejlődését. A mondókákkal, énekekkel kísért feladatvégzés során fejlődik kommunikációjuk és anyanyelvi készségeik.
CÉL : a kóros tünetek csökkentése, gyors felzárkóztatás
A közösségbe való beilleszkedés, az irányíthatóság, a figyelem és az önkontroll fejlesztés.
Tanulási képességek felmérése, részképességek vizsgálata: A gyógypedagógiai vizsgálat célja, hogy feltérképezze az adott gyermek képesség profilját, amely magába foglalja a fő képességterületeket (kognitív, szociális, kommunikációs, motoros, orientációs, kreatív) és a részképességterületeket (pl. észlelés, figyelem, emlékezet, gondolkodás, beszédmotorika, finommotorika, testséma, idő-és térbeli tájékozódás). A végeredmény alapján elmondható, hogy az adott gyermeknek vannak-e és, ha igen, mely területeken jelennek meg a nehézségei és ahhoz milyen fejlesztésre van szüksége.
Tanulási zavar (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia) veszélyeztetettség szűrése: Tanulási zavarról akkor beszélünk, ha az intelligenciaszint alapján az elvárhatónál alacsonyabban tanulási teljesítményt tapasztalunk a gyermeknél, melynek oka gyakran egy neurológiai deficit és sajátos kognitív tünet együttessel jár. A gyógypedagógiai vizsgálat célja ez esetben ezen tünet együttesek feltárása, vizsgálata, mely alapján megállapítható, hogy a gyermeknél fennáll a tanulási zavar veszélyeztetettsége, vagy sem. Amennyiben igen, akkor javasolt a gyermeknek egy terápia.
Motoros képességek fejlesztés: A testnevelésben, a sportban, az edzésben, és a mozgásos rekreációban is nagy szerepet kap (hagyományosan) a motoros képességek fejlesztése. Az ülő életmód rohamos terjedésével viszont, egyre inkább ki kell szélesíteni azt a réteget, akiknél e képességeket tudatosan fejlesztjük. Az alább felsorolt képességek fejlesztése ajánlott minden gyermek számára.
Testtartás fejlesztő és javító torna: A helyes tartás kialakítása, újraépítése az izmok egyidejű erősítése és nyújtása révén történik. A megfelelő testtartáshoz elengedhetetlen az izomegyensúly helyreállítása. Core stabilizációs tréninggel hatékonyan fejleszthetjük törzsizmainkat, a törzs stabilizálásával pedig óvjuk gerincünket és egész testünket.
Célzott mozgásterápia ortopédiai elváltozásokra: Egyre gyakoribbak a gyermekeket érintő ortopédiai elváltozások, melyek kezelésére hatékony megoldást nyújt a megfelelően végzett mozgás.
Mire nyújt megoldást:
Az AIT/FST egy intenzív terápia, amely a zene segítségével a központi auditív feldolgozást segíti. Az Auditív Integrációs Tréning központi eleme egy elektronikusan modulált zene, ami azért speciális, mert a zene közben a magas és a mély hangok folyamatosan változnak, és ez az idegrendszert aktivitásra készteti. A cél, hogy a nem megfelelően működő sejtek az intenzív inger hatására képesek legyenek egy jobb minőségű ingerfelvételre, átvitelre, feldolgozásra.
A tréning 10 napon keresztül tart, amelynek során naponta kétszer szükséges a zenei blokkok hallgatása. Egy blokk 30 perc hosszúságú. a két hallgatás között minimum 3 órának el kell telnie. A tréning megkezdéséhez szükséges egy fül-orr- gégészeti vizsgálat, illetve egy audiológus által készített hallásvizsgálat, ugyanis a terapeuta ezen eredmények alapján egyénre szabottan állítja be az adott gyermeknek a programot. Az Auditív Integrációs Tréning jó alapja, illetve kiegészítése egyéb gyógypedagógiai terápiáknak.
Gyermekkori túlsúly kezelése mozgás és kiegészítő terápiákkal: A fiatalkori túlsúly egyre több gyermeket/fiatalt érint. A túlsúlyos gyermekek mindennapjaiba elsőként a rendszeres testmozgást építjük be. A megfelelő mozgásforma kiválasztása nagyon fontos, hiszen ily módon védhetőek az ízületek a túlterheléstől. A szervezet teherbíró képessége általában kisebb, így ezt is fontos figyelembe venni a tréning összeállításánál. A második fontos aspektus a táplálás/táplálkozás. Igény szerint egyéni étrendi/táplálkozási ajánlás is kérhető a mozgásprogram mellé.
Hétfőtől péntekig: 8.00 – 18.00
Idöpont egyeztetés szükséges!
Copyright 2021 Pálfi Gabriella - Hyper Aktiv Family Kft. Minden jog fenntartva.